Viimaste nädalatega on Tallinna linnapilti ilmunud BUS tähistusi sõiduteedele, nagu seeni peal vihma. Linnavalitsus nimetab seda ühistranspordi arendamiseks, mina nimetan seda läbimõtlemata asendustegevuseks.
Olgem ausad, minu kui bussi ja trolli kasutaja jaoks ei ole see sõiduradade juurde joonistamine muutnud midagi. Sõidugraafikud on jätkuvalt hõredad ning bussid ja trollid hilinevad. Graafikutest mittekinnipidamise tulemusel on need ülerahvastatud ja lämbed. Hommikul tööle minnes suudan ma suvel sõita maksimaalselt kolm peatust, sest siis saab lihtsalt õhk otsa. Ma ei saa aru, mis mugavusest või eelisest Taavi Aas ühistranspordi kasutamisega seoses räägib?
Linnavalitsuse eesmärk, panna inimesi oma igapäeva sõitudel ühistransporti eelistama, on iseenesest õige. Kuid see, kuidas nad seda püüavad saavutada ei kannata kriitikat. Toore jõuga autojuhtide elu kibedamaks muutmine ei motiveeri neid lämbesse ja lagunevasse bussi või trolli istuma. Samuti ei lahenda teedele BUS joonistamine Tallinna ühistranspordi tegelikke probleeme. Pigem vastupidi. See tekitab vaid segadust ja meelepaha.
Kui linnavalitsus tahab, et inimesed hakkaksid senisest rohkem ühistransporti kasutama, siis lõpetagu praegune rumal asendustegevus ning investeeringu senisest enam uutesse sõidukitesse ja teede remonti. Kuid päris esimese sammuna oleks linnavalitsusel praktiline endale selgeks teha Tallinna transpordi- ja liikluskorralduse probleemide sisu ja põhjus(ed) ning seejärel hakata neid lahendama. Paraku ei ole tehtud ühtegi ekspertiisi ega analüüsi. Aluseks on võetud vananenud arengukavad ja analüüsid, mis praegu Tallinna liikluspildis enam ei lenda. Ja nende järgi toimetama hakkamine on endaga kaasa toonud kaose. Ja see on alles algus, sest sügis ja inimeste linna tagasi siirdumine on alles ees.
Minu soe soovitus linnavalitsusele on, et lõpetage autojuhtide irriteerimine ja hakake tegelema Tallinna liikluskorralduse arendamisega päriselt. Märksõnadeks oma eesmärkide ja tegevuste seadmisel võtke: paindlikus, mugavus, kiirus ja korralik infrastruktuur.