Olen huviga jälginud linnavalitsuse tibutantsu Veskimöldre ja Mäepealse elanike bussiühenduse probleemi ümber. Tehakse justkui palju, aga probleemi ei suudeta lahendada või siis ei taheta lahendada.
Näiteks. Avati uus bussiliin nr 25, mis olukorra paremaks muutmise asemel tegi seda hoopis kehvemaks. Mustamäe ja Laagri vahel sõitev uus buss käib viis korda päevas, tööpäeviti ning selle tulemusel omakorda vähendati 20A hommikust niigi hõredat sõidugraafikut. Selle asemel, et ühejutiga sõita kesklinna on nüüd sõitjatel võimalik teha ümberistumine Mustamäel.
Buss nr 20A läbib mõlemat asumit, kus inimestel on ühistranspordi kättesaadavusega probleem, Veskimöldret ja Mäepealset. Täna on aga sellel bussil kaks murekohta. Esiteks sõidugraafik. 20A sõidab kui kuuvarjutus ja pühapäeval on liin hoopis suletud. On kummaline mõelda, et Tallinna ja Pärnu vahel sõidavad bussid tihedamini kui Kesklinna ja Laargi vahet. Täna see nii on. Mõeldes Mäepealse inimeste murele, siis teiseks probleemiks on bussi sõidumarsruut, mis ei läbi otseselt Mäepealse asumit.
Üks pilt räägib rohkem kui 100 sõna, seega tegin ühe illustratsiooni enda mõttele. Pildil on sinisega märgitud, kuidas võiks muuta 20A sõiduteed nii, et see läbiks ka Mäepealse asumit. Olgu öeldud, et see on kõigest üks võimalik variant. Arutada võiks ka Raja tänavalt vasakpööret, et buss sõidaks jätkuvalt läbi ka Vilde teelt. Kuid selge on see, et marsruudi muutmisest üksi ei ole kasu. Olulisem on, et 20A hakkasi tihedamini sõitma.